• Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube - White Circle

טוב לדעת

מותאם למגוון רמות כושר

היום, גומיות כוח הינם כלי אמין המצוי גם בחדרי כושר וגם במתקני שיקום מסביב לעולם. גומיות כוח הן כלי אימונים יעיל, ורסטילי, לא יקר, ונייד שמציע יתרון משמעותי לתוכניות כושר ותרגילים משקמים.

 

במהות, בכל תרגיל מעורבת התנגדות. גומיות כוח מספקות לך את כל יתרונות ההתנגדות – שיפור כוח, גמישות וסיבולת – בגודל נייד. השתמשו בהן בכדי לחמם שרירים ולהכין מפרקים, בשביל אימוני כוח וגמישות וכדי לשפר מהירות צידית ותאוצה קדמית – בכל מקום ובכל זמן. הן אידיאליות עבור אנשים בכמעט כל גיל ויכולת ספורטיבית.

קידוד צבעים
מצאו את ההתנגדות הנכונה

גומיות הכוח מגיעות בקידוד צבעים כדי לסמן רמות התנגדות שונות. רמת ההתנגדות היא כמות המתח אשר הרצועה מספקת בזמן ביצוע תרגיל. ארבעת הקטגוריות העיקריות אשר קיימות הינן:

צהוב (התנגדות קלה) למתחילים, קשישים או משתמשים אשר ייתכן וסבלו מפציעה וזקוקים להתנגדות קלה ביותר. גומיות אלו מספקות התנגדות של 2.5 עד 3.5 ק"ג.

ירוק (התנגדות בינונית) מציעות בין 3.6 ל-5.5 ק"ג התנגדות. גומיות אלו הן בחירה כללית טובה לאימוני כוח.

כחול (התנגדות קשה). גומיות אלו מעולות עבור מתאמנים פעילים אשר מתאמנים באופן קבוע. הן מספקות 6 ק"ג התנגדות ואף יותר.

שחור (התנגדת קשה מאוד) נועדו בעיקר למתאמנים החזקים והמנוסים ביותר. הן מציעות מעל 13 ק"ג התנגדות במהלך אימון.

גומיות כוח לעומת משקולות חופשיות
כמה מאפיינים דומים

אימון באמצעות גומיות התנגדות מציע יתרונות דומים לאימון עם משקולות חופשיות, אומנם קיימים כמה יתרונות לטובת הגומיות. תוכנית אימונים שמשלבת גומיות כוח מספק אימון יותר פונקציונלי שמונע יותר פציעות ומספק יכולת לשינוי הדגשת השרירים ופיתוח יותר כוח.

 

לגומיות התנגדות ולמשקולות חופשיות ישנן כמה תכונות דומות:
הן מאפשרות התנגדות מתקדמת, טווח תנועה חופשי, ומהירות תנועה משתנה. המחקרים האחרונים מראים שפעילות שריר ועומס מרבי בזמן אימון עם גומיות כוח דומה לזה שקיים באימון התנגדות באמצעות משקל חופשי. אומנם, גומיות כוח, בשונה ממשקל חופשי, אינן מסתמכות על כוח המשיכה לספק התנגדות ועוצמה. התנגדויות אלסטיות ואיזוטוניות מספקות כוח דומה, דפוסי סיבוב, רמות הפעלת שריר וכן שיפור ברמת כוח דומים.

 

היתרונות של גומיות התנגדות בא לידי ביטוי בעיקר בדפוסי התנועה הפונקציונליים שלהן אשר מחקות פעילויות יומיומיות וגם פעילויות ספורטיביות, תוך הפחתת הסיכון לפציעה.

גומיות כוח כנגד אימוני משקל גוף

אימוני משקל גוף ו-HIIT כגון Freeletics הן כרגע הדבר הכי חם לאור הצלחתם. הן משלבות תרגילים פשוטים המסתמכים על משקל גופכם, עם כמות גבוהה של חזרות ומחזורים בשביל אימונים עצימים. אנשים אשר מתמידים באימונים אלה לרוב מגיעים לתוצאות מהירות ומתמשכות.

 

הוספת גומיות כוח לאימוני משקל גוף יביא הצלחה רבה יותר באותו משך זמן בגלל ההתנגדות הנוספת של הגומיות והמתח המתמיד שהן מוסיפות לכיווץ הקונסנטרי ודיסנטרי שבתרגיל. השילוב הזה מביא שיפור בטווח תנועה, כוח, וגירוי שרירי רב יותר.

 

גומיות כוח מביאות רמה חדשה של גיוון לתוכניות אימונים באמצעות המיקוד השרירי האינטנסיבי שלהן. בעצם זהו הכיווץ ומתח הקבוע משימוש בגומיות כוח אשר בונה שריר ומזרז שריפת שומנים.

0